stine elize gaassand

Rolig start på dagen!

  • Skrevet 31.08.2016 klokka 11:13
  • Kategori: Blogg

God morgen fine! ♥︎

 

Jeg elsker å starte dagen rolig med en god kopp kaffe og oppdatere meg på ting som har skjedd rundt om i verden. Det gir meg virkelig en super start på dagen og en ro i kroppen. Jeg hater å stresse og rushe meg avgårde. Nå siter jeg her med verdens beste havregrøt og lader opp til det som skal bli en killer økt. På planen idag står det rygg, biceps og mage og jeg elsker å trene ryggen, så satser på en god økt. Planlegger også å avslutte med en time på mølla med litt podcast på ørene. tiden flyr jo avgårde når jeg hører podcast under kardioøktene, plutselig var timen gått og fettet forbrent! 


 

Senere skal jeg sitte med hodet ned i pensum tenker jeg virkelig ta fatt på studiene. Til dere som lurer så studerer jeg Personlig Trening ved NiH, og gleder meg til å lære mer og øke kunnskapen min rundt det jeg elsker. Er virkelig motivasjon å studere det man brenner for.

♥︎ Hvordan startet deres onsdag? 
♥︎ Hva er deres planer for uken? 

HUSK AT DU KAN FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM @FIT.LITZ OG SNAPCAHT @TJL-STINE FOR HYPPIGE OPPDATERINGER!
 

Mitt valg om å ikke stille i NM

  • Skrevet 29.08.2016 klokka 20:54
  • Kategori: Blogg

Hei flotte! ♥︎

 

Idag tenkte jeg å fortelle dere omvalget mitt om å ikke stille i NM nå om 6uker. Jeg har ikke hoppet av dietten, jeg har ikke sluttet på teamet, men jeg har bestemt meg for å ikke konkurrere i år. Hvorfor? 

Jeg er en person med et enormt konkurranseinnstinkt. Det er ikke noe tap og vinn med samme sinn her i gården. Om det er kortspill med venner eller større konkurranser har ikke noe å si, jeg skal vinne og blir ekstremt sur og gretten når jeg taper, sånn ufyselig sur. Det vil også si at jeg legger hele sjelen min i ting jeg konkurrerer i. Jeg vil vinne, og jeg vil være best. Slik har jeg alltid vært. Og der er grunnen til at jeg ikke stiller i NM. Jeg vet at jeg ikke vil komme ned i god nok form til å ta en plassering i NM. Fett% min er rett og slett for høy, og jeg vil ikke være hard nok. Og jeg vil ikke stå på den scenen og vite at jeg ikke har sjans. Når jeg skal stå på den scenen skal jeg vite at jeg har en mulighet til å vinne. Jeg skal vite at jeg er i den beste formen jeg kan komme i. Og jeg skal vite at jeg er der for en grunn. Og å stå på scenen bare for å gjøre det er ikke grunn nok for meg. Jeg kunne kommet meg i OK form, og jeg hadde kommet ned på en "høy" sceneprosent. Men det er ikke jeg interessert i. Det vil også speile gjennom om jeg skulle stått på scenen. Jeg ville ikke hatt den selvsikkerheten man skal ha og hatt riktig attitude, rett og slett fordi jeg vet jeg ikke er "bra" nok. Jeg sa i sommer at jeg vil ikke stå på den scenen med høyere fett% enn 10. Og ned dit kommer jeg meg ikke nå, om jeg vil bevare musklene mine best mulig. Og musklene mine, de vil jeg ikke miste. De har jeg jobbet så hardt for og jeg elsker de, så de skal ikke forsvinne fra denne kroppen! 



Der er bakgrunnen til mitt valg. Jeg går fortsatt på diett, for å komme meg lengst mulig ned før jeg skal opp, før jeg starter på en ny oppkjøring. Målet mitt er å stille til våren, og å gjøre det bra. Jeg har også et utgangspunkt der kroppen ikke er helt på lag. Jeg har levd på underskudd og virkelig fucket opp kroppen i 8år, så kroppen min kjemper mye imot meg, og jeg må jobbe ekstremt hardt mot den. Det vil jeg ikke nå siste tiden. Så jeg har ikke tatt de siste kuttene på dietten nå når jeg har bestemt meg for å vente. Jeg har spist diett hele veien, har ikke hatt noe annet enn pålagt cheats for å sjokke kroppen. Jeg har også valgt å cheate med alkohol de gangene jeg har cheatet. For å være mest mulig meg. Å gå ut å ha det gøy med venner har jeg prioritert når jeg har cheatet. Jeg har fullført alle økter på planen utenom 4, og jeg har også trent ekstra. jeg har lagt på ekstra kardio selv og ekstra styrke. Og jeg lever fortsatt på diett, men ikke like strengt. Om jeg går over med 100kalorier en dag, så går det helt fint nå. Om jeg stresser over det vil kroppen bare jobbe imot meg. Så, der har dere mitt valg og grunnen til det. jeg hopper altså ikke av fordi jeg ikke klarer diett lenger, og jeg har ikke hoppet av heller. Jeg har tatt et valg som satt langt inne og ta, men er det riktige valget for meg. Og så skal jeg rocke den scenen når jeg først står der! ★ 

HUSK AT DU KAN FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM @FIT.LITZ OG SNAPCHAT @TJL-STINE FOR HYPPIGE OPPDATERINGER! 

Runners high!

  • Skrevet 27.08.2016 klokka 19:45
  • Kategori: Trening

God lørdag! ♥︎

 

Nå ligger jeg igjen på sofaen etter en herlig lørdag så langt. I magen ligger det en god porsjon havregrøt, som jeg faktisk kunne levd på, og endorfinene bruser i hele kroppen. Idag sto det egentlig tung overkropp på planen, og det var det jeg hadde tenkt å trene. Men startet økten med å ro litt, og plutselig hadde jeg rodd 4000m og var ikke sliten engang, og da kom løpelysten inn! Så da bestemte jeg meg for å korte ned styrkeøkten, for å avslutte med å løpe(?!?!?!) Jeg løp veldig mye før, men har ikke løpt noe annet enn intervaller siste tiden, og tror ikke jeg har hatt en skikkelig løpeøkt på 3-4 år kanskje? Så jeg bestemte meg for å kjøre på og se hvordan det kom til å gå. Kjørte først benkpress, militærpress, kabelro, nedtrekk og reversegrip pushdown før jeg løp ned på tredemøllen og tok bena fatt resten av økten. Og herregud, så gøy! Løp 5 gode kilometer med 2%stigning på halvtimen, med kun tre små drikkepauser på 30sek. Imponerte meg selv der gitt. Hadde virkelig ikke trodd at det sto noe bra til med løpeformen, så det gjorde virkelig lørdagen fantastisk! 


Vi skal jo egentlig ikke løpe slik, nå når vi er på konkurranse oppkjøring, men siden jeg har bestemt meg for å ikke stille, så går det fint tenker jeg. Har planer om å få til 2-3 løpeøkter i uken fremover nå. Jeg vil bli allsidig trent og gjennomtrent, så da må man løpe litt og. Skal jo selvsagt fokusere mest på styrke og bygging, men litt løping innimellom tror jeg skal bli godt. Gleder meg faktisk til neste gang! 

♥︎ Hvordan har din lørdag vært?
♥︎ Liker du å løpe? 

HUSK AT DU KAN FØLGE MEG PÅ INSTAGRAM @FIT.LITZ OG SNAPCHAT @TJL-STINE FOR HYPPIGE OPPDATERINGER! 

Fredag = Heavy legday!

  • Skrevet 26.08.2016 klokka 16:08
  • Kategori: Trening

God fredag fine! ♥︎

 

Nå er siter jeg godt plassert i sofaen, og får kroppen det som den vil, så vil den ikke flytte seg mye idag. Det er fredag og hver fredag står tung bendag på programmet. Tunge vekter, få repetisjoner, sånn jeg liker det best! Jeg elsker å føle meg sterk og virkelig løfte tungt. Men, det er tungt, og det tar ekstremt mye energi og trene ben. Og nå når jeg har levd på underskudd såpass lenge, så er det ikke mye energi igjen i denne kroppen. Har klart å øke ganske mye frem til nå, men nå er all fokus på å bevare styrken å ikke miste noe masse eller styrke. Så, kroppen er godt kjørt nå. Planen var å fullføre min 30minutter mer kardio etter økten, men måtte kaste inn håndkle etter 15usle minutter. Da vrengte magen seg, beina gikk så vidt fremover og hodet var en helt annen plass. Men, benøkten var super, så tenkte å dele den med dere!



 

Knebøy - 40kgx6 - 50kgx6 - 60kgx6 - 65kgx4 - 65kgx4 - 70kgx2 - 60kgx6
Strakmark - 40kgx6 - 50kgx6 - 60kgx6 - 70kgx6 - 75kgx4 - 75kgx4 - 70kgx6
HipTrust - 60kgx6 - 70kgx6 - 80kgx6 - 90kgx6 - 100kgx6 - 105kgx6 - 110kgx6
Bulgarsk Utfall - 40kg(20x2)x6 - 40kgx6 - 40kgx6
Nordic Hamstring - 4x6 
LegExt - 4x6 60kg
Stående Leggpress - 1x15 + 2x6

Så slik så dagen økt ut! Startet økten med 10min gange på 15% stigning og 5km/t og avsluttet med 15min på 15% med 4,5km/t. Så er fornøyd med dagens innsats, men er litt irritert for at hodet ikke klarte mer kardio på slutten, så blir nok en rolig halvtime på sykkelen iløpet av kvelden. 

 

♥︎Har dere trent idag? 
♥︎Hva planer har dere for fredagen? 

Husk at du kan følge meg på instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-STINE for hyppige oppdateringer! 

She's back!

  • Skrevet 25.08.2016 klokka 20:13
  • Kategori: Blogg

Hei flotte! ♥︎

 

Nå er sommeren offisielt over for min del og jeg skal ta opp bloggen igjen. Har gått med mye skrivelyst og har bestemt meg for å gi dette en ny sjanse. Nå som jeg er student også, så tror jeg det vil passe ganske bra! Jeg skal prøve å oppdatere dere daglig og kjører også på med faste ukentlige innlegg, tenker jeg skal starte med Ukens oppskrift og ukens øvelse nå i starten, så får vi se hva det blir etterhvert. 



Er jo fortsatt på konkurransediett, så oppskriftene neste 6ukene blir kanskje ikke de mest spennende, men vi får prøve. Jeg har også bestemt meg for å ikke stille i NM nå i høst, men satse på vårsesongen og kjøre meg opp til den. Men jeg fullfører dietten siste 6ukene for å komme meg ned i lavest mulig fett%, før jeg bygger meg opp, og starter på diett igjen. Da vil dietten gå fortere og jeg vil oppnå både mer muskelmasse og forhåpentligvis en hardere form. Og det, det kan jeg like! 

 

♥︎Noe dere ønsker jeg skal skrive om? Eller forslag til hva jeg kan ha som faste innlegg? 

FØLG MEG GJERNE PÅ INSTAGRAM @FIT.LITZ OG SNAPCHAT @TJL-STINE FOR HYPPIGE OPPDATERINGER

Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente på 22 som bor i Bergen. På denne bloggen vil jeg dele mitt liv med fitness og veien mot sceneform, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8år. Jeg studerer ved NiH til å bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle å komme i form! Er veldig glad i å eksprimentere på kjøkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits