stine elize gaassand

Proteinrike MoccaMuffins!

  • Skrevet 29.06.2016 klokka 07:16
  • Kategori: Kosthold

God Morgen! ♥︎

 

På fredag laget jeg noen herligheter av noen proteinmuffins jeg tenkte å dele med dere idag. Disse var saftige, med en rik sjokoladesmak. Og ikke minst, full av proteiner! Enkle og lage er de også, så her er det bare å prøve seg. De falt hvertfall i god smak både hos meg, og de flotte jentene fra teamet jeg serverte dem til. 


 

Du trenger: 

★ 50g havremel
★ 25g Sjokoladeprotein - jeg brukte favoritten Gourmet Pro
★ 1 Eggehvite
★ 1ts Bakepulver
★ litt kanel
★ en klype salt
★ 0,5-dl kaffe

Fyll: 

★ Sukrinmelis
★ Kaffe
★ Eventuelt 1scoop sjokoladeprotein

 

Bland sammen alt det tørre før du tilsetter eggehviten og rører så godt sammen du klarer. Spe så på med kaffe, her er det litt forskjellig hvordan proteinpulver man velger å bruke, da noen blir tykkere og da trenger mer kaffe. Men røren skal være kakerøre. La den stå å svelle i ca 10minutter mens du varmer ovnen opp til 175grader. Stekes så i ca 20minutt, litt forskjellig fra ovn til ovn, så følg gjerne med siste 5minuttene. Avkjøl på rist mens du lager fyllet. Her kan du lage vanlig glasur med sukrinmelis og kaffe, eller for en mer sjokoladeaktig krem tilsette 1 scoop sjokoladeprotein i glasuren, det blir så godt! Så er det bare å bite i, og nyte herlighetene med god samvittighet! 


Kalorier(hele oppskriften): 308
Makronæringsstoffer

Karbohydrat: 34g
Protein: 30g
Fett: 4,5g

Husk at du kan følge meg på Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-Stine for hyppige oppdateringer!!

GIVEAWAY!

  • Skrevet 26.06.2016 klokka 19:00
  • Kategori: Blogg

God Søndag fine! ♥︎

 



 

Idag tenkte jeg å kjøre igang en liten giveaway! Jeg feirer 2k følgere på Instagram og da vil jeg gi noe tilbake med alle som vil følge meg! Du kan vinne alt på bildet over om du trykker deg inn på min instagram og følger meg @Fit.Litz og gjør det som står under bildet. Her er det mye digg for den som liker å trene og er glad i proteiner! Vinneren trekkes neste søndag, så håper jeg mange vil delta. Jo flere som deltar, jo gøyere er det for meg, og da skal man ikke se bort ifra at det ikke er lenge til neste giveaway! 

Ha en superfin søndag da dere! ♥︎

Husk at du kan følge reisen min og få hyppige oppdateringer på Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-Stine !

Happy Lørdag!

  • Skrevet 25.06.2016 klokka 10:15
  • Kategori: Blogg

God Lørdag fine! ♥︎

 

Nå sitter jeg godt tilrette med kaffekoppen i hånden og skriver til dere. Kaffekoppen som rommer typ 4 små kopper kaffe, hehe. Venter også på at grøten min skal kjøles litt ned, for jeg skal nyte den. En finfin start på dagen med andre ord. Etterpå skal jeg rett ned på sats og kjøre igjennom overkroppen, tungt denne gangen, og jeg tror ikke jeg har kjørt tung overkropp på gu' vet hvor lenge. Lenge siden er det hvertfall, så det kan bli spennende og se hva som skjuler seg av krefter i den. Igår hadde jeg superhygelig besøk av Helene og Solveig fra teamet, og jeg laget proteinmuffins i forskjellige smaker og diettvennlig fajitas, som jeg tenkte å dele med dere neste uke. Så ut som det falt i smak hos dem hvertfall! 



Holder også på med et lite treningsinnlegg til dere, som jeg tenker kommer imorgen eller i starten av uken. Og, imorgen blir det konkurranse/giveaway på min Instagram, så følg med der! @ Fit.Litz

 

♥︎Hva vil dere lese mer av her? 
♥︎ Har dere noen gøye planer for lørdagen? 

 

Husk at du kan følge reisen min på Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-Stine, med hyppige oppdateringer! 

Proats med smak av av gulrotkake!

  • Skrevet 24.06.2016 klokka 08:05
  • Kategori: Kosthold

God morgen fine dere! ♥︎

 

Jeg spiser jo nå havregrøt hver dag, og ofte 2 ganger om dagen. Da er det greit å kunne variere smaken litt, men siste tiden har jeg laget en herlig versjon til frokost hver dag. Den skal jeg dele med dere idag og er virkelig en innertier. En perfekt start på dagen for min del! Denne grøten er fyldig og kremet, og full av smak, men likevell supersunn og rik på både protein og fiber! 



Kok opp havregrøt som du pleier. Jeg lager min i kjele og med vann. Når havregrøten når kokepunktet tilsetter jeg 1 raspet gulrot sammen med kanel, kardemome og litt salt. Jeg lar den småkoke til den er blitt litt tykkere og jeg drar den av platen og tilsetter 1 scoop proteinpulver i smaken Stracciatella Deluxe(vanilje kan også brukes) og en eggehvite og rører godt rundt. Så lar jeg den stå og trekke inn og kjøles ned. Og topper jeg herligheten med litt frosne bær og litt fibersirup før jeg nyter herligheten av en frokost sammen med en god kopp kaffe. Virkelig en av favorittgrøtene mine! 

♥︎ Hvordan smaker din favorittgrøt?

 

Husk at du kan følge reisen min på Instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE for hyppige opdateringer!

 

Torsk med søtpotet og gulrotmos!

  • Skrevet 23.06.2016 klokka 08:08
  • Kategori: Kosthold

Hei fine! ♥︎

 

Det jeg skal dele med dere idag er blitt en favoritt hos meg, som ikke engang er så glad i torsk! Og da er det godt! Jeg har jo torsk oppsatt på dietten hver dag, men den blir fort byttet ut med kylling. Men jeg bestemte meg for at den torsken skal spises oftere, så da må jeg finne en måte å gjøre den bedre på, og det fant jeg! Virkelig! Dett er så godt, og så enkelt. Tar ikke mer en 30minutter å lage, og du har en supergod og ikke minst sunn middag, det er ikke feil. Dette er også superbillig, så de som sier at sunn mat er dyrt og tar tid, vel, det er ikke fakta her hvertfall! 

Så, nå skal jeg gi dere oppskriften på denne herligheten! 



Du trenger: 

★ 300g Torsk
★ 500g Søtpotet
★ 1-2 Gulrot
★ 1ss Mager kesam
★ Gressløk
★ lime
★ krydder etter ønske 



 

Sett torsken i en form/aliminiumsfolie og krydre den med ønsket krydder. Jeg har brukt (mye) hvitløkspepper, salt, toscanakrydder, sort peper og seafood krydder. Skvis en halv lime over og la den kose seg i ovnen i ca 20minutter på 200grader. Skrell søtpotet og gulrot og kutt det opp i terninger og kok til de er møre. ca 15-20minutter. Ha av nesten alt vannet, la litt være igjen i kasserollen og ha i gressløk, salt, pepper, litt chillikrydder, basilikum, hvitløkskrydder og 1ss mager kesam og mos det til en glatt purè med stavmikser. Jeg laget ovnsbakte grønnsaker med chili og sukrin gold til. Så enkelt, så godt!

Husk at du følge reisen min og få hyppige oppdateringer på instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE! 

Ny diett og treningsplan!

  • Skrevet 21.06.2016 klokka 19:49
  • Kategori: Blogg

Hei fine dere! ♥︎

 

Nå er en ny uke godt igang og for min del har den startet helt supert! Var i Oslo på teamsamling i helgen, og selv med dårlige resultater ble jeg fylt med ny motivasjon! Sånn er det når man er en del av noe, og har herlige folk rundt en som støtter og heier på en. De dårlige resultatene kan jeg ikke gjøre så mye med. Fettprosenten har ikke rikket seg på 3 uker, og det er ganske så kjipt når man vet man har gjort det man kan. Men nå er det nytt treningsprogram og helt ny diett, så håper det setter fart på sakene. Kroppen føles hvertfall mye bedre på trening med den nye maten, så håper jo at det er et godt tegn. Har byttet fra å være på lavkarb til mer karbs, så føler jeg har mye mer å gi på trening nå. Og det er virkelig gull verdt, for har storkost meg på trening disse to dagene. Og til og med på høyrep-ben sto jeg å smilte, så da tenker jeg at dette er riktig for meg. Så håper jeg bare at resultatene kommer også. 



Jeg vet jo at kroppen min kan trenge mer tid, med min sykdomsbakgrunn. Det er jo litt kjipt, men er noe jeg bare må akseptere. Jo mer jeg stresser, jo mer kjemper kroppen imot. Så jeg tar en dag av gangen nå, og håper på det beste. Om kroppen ikke er klar til å stå på scenen til høsten, vel da har jeg jo hele vinteren på å forberede meg til vårens konkurranser, så det stresser jeg ikke med. Jeg vil ikke opp på scenen bare for å stå der, jeg vil virkelig være i den beste formen jeg kan, og da kan det godt være jeg må gi kroppen litt mer tid. Sånn er det bare! 

♥︎ Hvordan har deres uke startet? 

Husk at du kan følge reisen min på Instagram @Fit.Litz og snapchat @ TJL-STINE! 

 

Sunne og saftige gulrotmuffins!

  • Skrevet 16.06.2016 klokka 07:52
  • Kategori: Kosthold

Hei fine! ♥︎

 

Hvem liker vel ikke en god og saftig gulrotkake? Jeg er vel neppe alene om det. Men den tradisjonelle gulrotkaken inneholder både mye sukker og fett. Så da gikk jeg en runde i tenkeboksen og tenkte jeg skulle prøve meg på en sunnere og ikke minst diett-vennlig versjon jeg kan kose meg med. Og resultatet, vel, jeg får vann i munn av å bare tenke på det! Disse muffinsene ble supersaftige, og kjempegode. Prøvde de ut på familien og, og de ga et klart tommel opp. En perfekt erstatning til the real deal. Jeg laget muffins denne gangen, men røren kan like så godt brukes til å lage kake av. 



Du trenger: 

★50g havremel
★30g bakeprotein(jeg bruker denne, men vaniljeprotein kan man også bruke)
★50g sukrin gold
★2 eggehviter
★1ts bakepulver
★1ts kanel
★1ts kardemomme
★ca 2-4 gulrøtter(jeg brukte 3 middels store)
★litt vann 

Glasur:

★ 1pakke philadelphia lett kremost
★ Sukrinmelis

(kan også lage glasur av kun sukrinmelis og vann)



Bland sammen alle tørre ingredienser. Ha i eggehvitene og rør sammen. Ha så i gulrøttene og rør sammen på nytt. Ha så i litt vann ca 0,5-1dl. Trenger ikke så mye vann da gulrøttene har en del vann. Rør det sammen og fordel i muffinsformer, jeg fikk 10 små muffins av denne oppskriften. Stekes på 175 grader i ca 15minutter. Avkjøl på rist mens du lager glasuren ved å blande kremosten og sukrinmelis (eventuelt sukrinmelis + vann) og NYT med god samvittighet! Disse kan du fint spise til både frokost og kvelds! 

Kalorier(hele oppskriften) uten glasur: 397 - 40kalorier pr muffins(10stk)
Makronæringsstofer: 
Karbohydrat: 48g
Protein: 37g
Fett: 4,3g

Følg meg gjerne på Instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE for hyppige oppdateinger og min vei mot scenen!

Søtpotetpannekaker - noe av det beste jeg har laget!

  • Skrevet 11.06.2016 klokka 10:10
  • Kategori: Kosthold

Hei fine dere! ♥︎

 

Oppskriften jeg skal dele med dere idag tror jeg topper alt jeg noen gang har laget og delt. Disse pannekakene var søte, saftige og så utrolig god! Jeg fikk faktisk litt sjokk selv når jeg smakte de, for de er etter min mening mye bedre enn vanlige lapper/sveler! Og de er også mye sunnere og mer næringgsrik og med en god del proteiner, og proteiner det vet dere jeg er glad i! 



 

Du trenger: 

★150g søtpotet
★50g havremel
★1 eggehvite
★30g bakeprotein - jeg bruker denne(kan også bruke annet proteinpulver, men denne egner seg best til baking da den er ganske nøytral i smak)
★2ts bakepulver
★Kanel(ca 1ts)
★Kardemomme(ca 1ts)
★en klype salt
★1-2dl vann





 

Kok først poteten mør. Jeg deler den opp i små biter og kjører den i mikro i ca 5min til den er mør. Lag søtpotetmos med stavmikser og tilsett resten av ingrediensene, utenom vannet. Mos det sammen så godt det lar seg gjøre og spe så på med litt og litt vann. Den skal være ganske tykk i konsistensen. La det stå og svelle i 10-20 min før du steker det på middels varme på en stekepanne. Stek til toppen er "tørr" før du vender dem. 

Jeg toppet mine med sjokoladepålegg laget av proteinpulver, vann og havsalt og rørte bringebær. Virkelig en fest i munnen! 

♥︎ Har du laget søtpotetpannekaker før? 

Følg meg gjerne på Instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE for flere oppskrifter og veien mot scenen! Setter også veldig stor pris på om dere tagger meg om dere legger ut bilder og/eller oppskrift! 
 

Mager kesam m/ kanel og bringebær

  • Skrevet 08.06.2016 klokka 21:04
  • Kategori: Kosthold

Hei fine! 

Idag vil jeg dele en liten herlighet med dere! Jeg spiser jo mager kesam titt og ofte, og da er det gull å kunne variere smaken litt. Så jeg prøvde meg litt frem, og tror jeg har laget det beste jeg noen gang har smakt med mager kesam! Dette er perfekt når søtsuget slår til eller når du vil ha et søtt og ikke minst proteinrikt måltid! 



 

Du trenger: 

★ Mager kesam
★ Kanel
★ Kalorifri sjokoladesirup
★ Bringebær
★ Sukrinmelis(kan sløyfes)
★ litt sjokoladeprotein(kan sløyfes)

Bland kesam med kanel, 5-10g sjokoladeprotein(kan sløyfes) og litt sjokoladesirup godt sammen, ha frossne bringebær i en liten skål i mikroen og ha i litt sukrinmelis og bland rundt til det blir bringebærsaus. Ha en liten dash sjokoladesirup over kesamblandingen og topp det hele med varme bringebær og NYT! Så enkelt og så godt! 





♥︎ Har dere noen gode varianter av mager kesam? 

Følg meg gjerne på Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-STINE for hyppige fitness-oppdateringer 

Fylt paprika!

  • Skrevet 05.06.2016 klokka 12:07
  • Kategori: Kosthold

God morgen fine! ♥︎

 



Har vært fraværende en liten stund nå, men etter en del spørsmål om oppskrifter og om jeg kan starte igjen fra andre har jeg tenkt å prøve på det! Kommer til å bli mye oppskrifter og trening fremover, og litt mindre private tekster, greit å ha fokus på en ting i starten tenker jeg! 

Oppskriften jeg skal dele med dere idag er superenkel, men også fantastisk god og en fin variasjon til den vanlige omeletten! Jeg spiser mye egg på diett nå, og derfor er det gull verdt å kunne variere litt! 

Du trenger: 

★ 1 stor paprika(eventuelt 2-3 små)
★ 2-3 egg (eventuelt 2 egg og 2 eggehviter som jeg har brukt her)
★ 100g skinke
★ Ost til topping(kan sløyfes)
★ Litt frossen spinat
★ Salt og pepper
★ Salat etter ønske


 

Sett ovnen på 200grader. Del paprika på langs og hul ut, prøv å ha så mye av formen så du får fylt den helt opp. Ha egg(og eventuelt eggehvite) i en bolle med ønsket mengde salt og pepper og kjør det sammen til en luftig røre med stavmikser. Del opp skinke og ha ca 4 frossne spinater i en skål i mikroen så de blir tint(hell av overflødig vann). Ha skinke og tint spinat i eggeblandingen og rør rundt. Sett paprikaene i en ildfast form eller lag en av aliminiumsfolie så de står stødig. Hell over eggeblandingen, fyll de akkurat så mye at det ikke renner ut noe. Topp gjerne med litt revet ost og bak de i ovnen i ca 20-25min(stikk gjerne en kniv i for å se om de er ferdig, om røren fortsatt er bløt har du de i litt lenger). Lag salat av det du ønsker og nyt! Superenekelt og supergodt! 

Ha en herlig søndag da dere! 

♥︎ Har du prøvd fylt paprika før? 

Følg meg gjerne på Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-STINE for å følge meg og veien mot scenen! 

 

Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente på 22 som bor i Bergen. På denne bloggen vil jeg dele min vei til Bikinifitness, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8år. Jeg studerer ved NiH til å bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle å komme i form! Er veldig glad i å eksprimentere på kjøkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits