stine elize gaassand

Proteinrike MoccaMuffins!

  • Skrevet 29.06.2016 klokka 07:16
  • Kategori: Kosthold

God Morgen! ♥︎

 

P fredag laget jeg noen herligheter av noen proteinmuffins jeg tenkte dele med dere idag. Disse var saftige, med en rik sjokoladesmak. Og ikke minst, full av proteiner! Enkle og lage er de ogs, s her er det bare prve seg. De falt hvertfall i god smak bde hos meg, og de flotte jentene fra teamet jeg serverte dem til. 


 

Du trenger: 

★ 50g havremel
★ 25g Sjokoladeprotein - jeg brukte favoritten Gourmet Pro
★ 1 Eggehvite
★ 1ts Bakepulver
★ litt kanel
★ en klype salt
★ 0,5-dl kaffe

Fyll: 

★ Sukrinmelis
★ Kaffe
★ Eventuelt 1scoop sjokoladeprotein

 

Bland sammen alt det trre fr du tilsetter eggehviten og rrer s godt sammen du klarer. Spe s p med kaffe, her er det litt forskjellig hvordan proteinpulver man velger bruke, da noen blir tykkere og da trenger mer kaffe. Men rren skal vre kakerre. La den st svelle i ca 10minutter mens du varmer ovnen opp til 175grader. Stekes s i ca 20minutt, litt forskjellig fra ovn til ovn, s flg gjerne med siste 5minuttene. Avkjl p rist mens du lager fyllet. Her kan du lage vanlig glasur med sukrinmelis og kaffe, eller for en mer sjokoladeaktig krem tilsette 1 scoop sjokoladeprotein i glasuren, det blir s godt! S er det bare bite i, og nyte herlighetene med god samvittighet! 


Kalorier(hele oppskriften): 308
Makronringsstoffer

Karbohydrat: 34g
Protein: 30g
Fett: 4,5g

Husk at du kan flge meg p Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-Stine for hyppige oppdateringer!!

GIVEAWAY!

  • Skrevet 26.06.2016 klokka 19:00
  • Kategori: Blogg

God Sndag fine! ♥︎

 



 

Idag tenkte jeg kjre igang en liten giveaway! Jeg feirer 2k flgere p Instagram og da vil jeg gi noe tilbake med alle som vil flge meg! Du kan vinne alt p bildet over om du trykker deg inn p min instagram og flger meg @Fit.Litz og gjr det som str under bildet. Her er det mye digg for den som liker trene og er glad i proteiner! Vinneren trekkes neste sndag, s hper jeg mange vil delta. Jo flere som deltar, jo gyere er det for meg, og da skal man ikke se bort ifra at det ikke er lenge til neste giveaway! 

Ha en superfin sndag da dere! ♥︎

Husk at du kan flge reisen min og f hyppige oppdateringer p Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-Stine !

Happy Lrdag!

  • Skrevet 25.06.2016 klokka 10:15
  • Kategori: Blogg

God Lrdag fine! ♥︎

 

N sitter jeg godt tilrette med kaffekoppen i hnden og skriver til dere. Kaffekoppen som rommer typ 4 sm kopper kaffe, hehe. Venter ogs p at grten min skal kjles litt ned, for jeg skal nyte den. En finfin start p dagen med andre ord. Etterp skal jeg rett ned p sats og kjre igjennom overkroppen, tungt denne gangen, og jeg tror ikke jeg har kjrt tung overkropp p gu' vet hvor lenge. Lenge siden er det hvertfall, s det kan bli spennende og se hva som skjuler seg av krefter i den. Igr hadde jeg superhygelig besk av Helene og Solveig fra teamet, og jeg laget proteinmuffins i forskjellige smaker og diettvennlig fajitas, som jeg tenkte dele med dere neste uke. S ut som det falt i smak hos dem hvertfall! 



Holder ogs p med et lite treningsinnlegg til dere, som jeg tenker kommer imorgen eller i starten av uken. Og, imorgen blir det konkurranse/giveaway p min Instagram, s flg med der! @ Fit.Litz

 

♥︎Hva vil dere lese mer av her? 
♥︎ Har dere noen gye planer for lrdagen? 

 

Husk at du kan flge reisen min p Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-Stine, med hyppige oppdateringer! 

Proats med smak av av gulrotkake!

  • Skrevet 24.06.2016 klokka 08:05
  • Kategori: Kosthold

God morgen fine dere! ♥︎

 

Jeg spiser jo n havregrt hver dag, og ofte 2 ganger om dagen. Da er det greit kunne variere smaken litt, men siste tiden har jeg laget en herlig versjon til frokost hver dag. Den skal jeg dele med dere idag og er virkelig en innertier. En perfekt start p dagen for min del! Denne grten er fyldig og kremet, og full av smak, men likevell supersunn og rik p bde protein og fiber! 



Kok opp havregrt som du pleier. Jeg lager min i kjele og med vann. Nr havregrten nr kokepunktet tilsetter jeg 1 raspet gulrot sammen med kanel, kardemome og litt salt. Jeg lar den smkoke til den er blitt litt tykkere og jeg drar den av platen og tilsetter 1 scoop proteinpulver i smaken Stracciatella Deluxe(vanilje kan ogs brukes) og en eggehvite og rrer godt rundt. S lar jeg den st og trekke inn og kjles ned. Og topper jeg herligheten med litt frosne br og litt fibersirup fr jeg nyter herligheten av en frokost sammen med en god kopp kaffe. Virkelig en av favorittgrtene mine! 

♥︎ Hvordan smaker din favorittgrt?

 

Husk at du kan flge reisen min p Instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE for hyppige opdateringer!

 

Torsk med stpotet og gulrotmos!

  • Skrevet 23.06.2016 klokka 08:08
  • Kategori: Kosthold

Hei fine! ♥︎

 

Det jeg skal dele med dere idag er blitt en favoritt hos meg, som ikke engang er s glad i torsk! Og da er det godt! Jeg har jo torsk oppsatt p dietten hver dag, men den blir fort byttet ut med kylling. Men jeg bestemte meg for at den torsken skal spises oftere, s da m jeg finne en mte gjre den bedre p, og det fant jeg! Virkelig! Dett er s godt, og s enkelt. Tar ikke mer en 30minutter lage, og du har en supergod og ikke minst sunn middag, det er ikke feil. Dette er ogs superbillig, s de som sier at sunn mat er dyrt og tar tid, vel, det er ikke fakta her hvertfall! 

S, n skal jeg gi dere oppskriften p denne herligheten! 



Du trenger: 

★ 300g Torsk
★ 500g Stpotet
★ 1-2 Gulrot
★ 1ss Mager kesam
★ Gresslk
★ lime
★ krydder etter nske 



 

Sett torsken i en form/aliminiumsfolie og krydre den med nsket krydder. Jeg har brukt (mye) hvitlkspepper, salt, toscanakrydder, sort peper og seafood krydder. Skvis en halv lime over og la den kose seg i ovnen i ca 20minutter p 200grader. Skrell stpotet og gulrot og kutt det opp i terninger og kok til de er mre. ca 15-20minutter. Ha av nesten alt vannet, la litt vre igjen i kasserollen og ha i gresslk, salt, pepper, litt chillikrydder, basilikum, hvitlkskrydder og 1ss mager kesam og mos det til en glatt pur med stavmikser. Jeg laget ovnsbakte grnnsaker med chili og sukrin gold til. S enkelt, s godt!

Husk at du flge reisen min og f hyppige oppdateringer p instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE! 

Ny diett og treningsplan!

  • Skrevet 21.06.2016 klokka 19:49
  • Kategori: Blogg

Hei fine dere! ♥︎

 

N er en ny uke godt igang og for min del har den startet helt supert! Var i Oslo p teamsamling i helgen, og selv med drlige resultater ble jeg fylt med ny motivasjon! Snn er det nr man er en del av noe, og har herlige folk rundt en som sttter og heier p en. De drlige resultatene kan jeg ikke gjre s mye med. Fettprosenten har ikke rikket seg p 3 uker, og det er ganske s kjipt nr man vet man har gjort det man kan. Men n er det nytt treningsprogram og helt ny diett, s hper det setter fart p sakene. Kroppen fles hvertfall mye bedre p trening med den nye maten, s hper jo at det er et godt tegn. Har byttet fra vre p lavkarb til mer karbs, s fler jeg har mye mer gi p trening n. Og det er virkelig gull verdt, for har storkost meg p trening disse to dagene. Og til og med p hyrep-ben sto jeg smilte, s da tenker jeg at dette er riktig for meg. S hper jeg bare at resultatene kommer ogs. 



Jeg vet jo at kroppen min kan trenge mer tid, med min sykdomsbakgrunn. Det er jo litt kjipt, men er noe jeg bare m akseptere. Jo mer jeg stresser, jo mer kjemper kroppen imot. S jeg tar en dag av gangen n, og hper p det beste. Om kroppen ikke er klar til st p scenen til hsten, vel da har jeg jo hele vinteren p forberede meg til vrens konkurranser, s det stresser jeg ikke med. Jeg vil ikke opp p scenen bare for st der, jeg vil virkelig vre i den beste formen jeg kan, og da kan det godt vre jeg m gi kroppen litt mer tid. Snn er det bare! 

♥︎ Hvordan har deres uke startet? 

Husk at du kan flge reisen min p Instagram @Fit.Litz og snapchat @ TJL-STINE! 

 

Sunne og saftige gulrotmuffins!

  • Skrevet 16.06.2016 klokka 07:52
  • Kategori: Kosthold

Hei fine! ♥︎

 

Hvem liker vel ikke en god og saftig gulrotkake? Jeg er vel neppe alene om det. Men den tradisjonelle gulrotkaken inneholder bde mye sukker og fett. S da gikk jeg en runde i tenkeboksen og tenkte jeg skulle prve meg p en sunnere og ikke minst diett-vennlig versjon jeg kan kose meg med. Og resultatet, vel, jeg fr vann i munn av bare tenke p det! Disse muffinsene ble supersaftige, og kjempegode. Prvde de ut p familien og, og de ga et klart tommel opp. En perfekt erstatning til the real deal. Jeg laget muffins denne gangen, men rren kan like s godt brukes til lage kake av. 



Du trenger: 

★50g havremel
★30g bakeprotein(jeg bruker denne, men vaniljeprotein kan man ogs bruke)
★50g sukrin gold
★2 eggehviter
★1ts bakepulver
★1ts kanel
★1ts kardemomme
★ca 2-4 gulrtter(jeg brukte 3 middels store)
★litt vann 

Glasur:

★ 1pakke philadelphia lett kremost
★ Sukrinmelis

(kan ogs lage glasur av kun sukrinmelis og vann)



Bland sammen alle trre ingredienser. Ha i eggehvitene og rr sammen. Ha s i gulrttene og rr sammen p nytt. Ha s i litt vann ca 0,5-1dl. Trenger ikke s mye vann da gulrttene har en del vann. Rr det sammen og fordel i muffinsformer, jeg fikk 10 sm muffins av denne oppskriften. Stekes p 175 grader i ca 15minutter. Avkjl p rist mens du lager glasuren ved blande kremosten og sukrinmelis (eventuelt sukrinmelis + vann) og NYT med god samvittighet! Disse kan du fint spise til bde frokost og kvelds! 

Kalorier(hele oppskriften) uten glasur: 397 - 40kalorier pr muffins(10stk)
Makronringsstofer: 
Karbohydrat: 48g
Protein: 37g
Fett: 4,3g

Flg meg gjerne p Instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE for hyppige oppdateinger og min vei mot scenen!

Stpotetpannekaker - noe av det beste jeg har laget!

  • Skrevet 11.06.2016 klokka 10:10
  • Kategori: Kosthold

Hei fine dere! ♥︎

 

Oppskriften jeg skal dele med dere idag tror jeg topper alt jeg noen gang har laget og delt. Disse pannekakene var ste, saftige og s utrolig god! Jeg fikk faktisk litt sjokk selv nr jeg smakte de, for de er etter min mening mye bedre enn vanlige lapper/sveler! Og de er ogs mye sunnere og mer nringgsrik og med en god del proteiner, og proteiner det vet dere jeg er glad i! 



 

Du trenger: 

★150g stpotet
★50g havremel
★1 eggehvite
★30g bakeprotein - jeg bruker denne(kan ogs bruke annet proteinpulver, men denne egner seg best til baking da den er ganske nytral i smak)
★2ts bakepulver
★Kanel(ca 1ts)
★Kardemomme(ca 1ts)
★en klype salt
★1-2dl vann





 

Kok frst poteten mr. Jeg deler den opp i sm biter og kjrer den i mikro i ca 5min til den er mr. Lag stpotetmos med stavmikser og tilsett resten av ingrediensene, utenom vannet. Mos det sammen s godt det lar seg gjre og spe s p med litt og litt vann. Den skal vre ganske tykk i konsistensen. La det st og svelle i 10-20 min fr du steker det p middels varme p en stekepanne. Stek til toppen er "trr" fr du vender dem. 

Jeg toppet mine med sjokoladeplegg laget av proteinpulver, vann og havsalt og rrte bringebr. Virkelig en fest i munnen! 

♥︎ Har du laget stpotetpannekaker fr? 

Flg meg gjerne p Instagram @ Fit.Litz og Snapchat @ TJL-STINE for flere oppskrifter og veien mot scenen! Setter ogs veldig stor pris p om dere tagger meg om dere legger ut bilder og/eller oppskrift! 
 

Mager kesam m/ kanel og bringebr

  • Skrevet 08.06.2016 klokka 21:04
  • Kategori: Kosthold

Hei fine! 

Idag vil jeg dele en liten herlighet med dere! Jeg spiser jo mager kesam titt og ofte, og da er det gull kunne variere smaken litt. S jeg prvde meg litt frem, og tror jeg har laget det beste jeg noen gang har smakt med mager kesam! Dette er perfekt nr stsuget slr til eller nr du vil ha et stt og ikke minst proteinrikt mltid! 



 

Du trenger: 

★ Mager kesam
★ Kanel
★ Kalorifri sjokoladesirup
★ Bringebr
★ Sukrinmelis(kan slyfes)
★ litt sjokoladeprotein(kan slyfes)

Bland kesam med kanel, 5-10g sjokoladeprotein(kan slyfes) og litt sjokoladesirup godt sammen, ha frossne bringebr i en liten skl i mikroen og ha i litt sukrinmelis og bland rundt til det blir bringebrsaus. Ha en liten dash sjokoladesirup over kesamblandingen og topp det hele med varme bringebr og NYT! S enkelt og s godt! 





♥︎ Har dere noen gode varianter av mager kesam? 

Flg meg gjerne p Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-STINE for hyppige fitness-oppdateringer 

Fylt paprika!

  • Skrevet 05.06.2016 klokka 12:07
  • Kategori: Kosthold

God morgen fine! ♥︎

 



Har vrt fravrende en liten stund n, men etter en del sprsml om oppskrifter og om jeg kan starte igjen fra andre har jeg tenkt prve p det! Kommer til bli mye oppskrifter og trening fremover, og litt mindre private tekster, greit ha fokus p en ting i starten tenker jeg! 

Oppskriften jeg skal dele med dere idag er superenkel, men ogs fantastisk god og en fin variasjon til den vanlige omeletten! Jeg spiser mye egg p diett n, og derfor er det gull verdt kunne variere litt! 

Du trenger: 

★ 1 stor paprika(eventuelt 2-3 sm)
★ 2-3 egg (eventuelt 2 egg og 2 eggehviter som jeg har brukt her)
★ 100g skinke
★ Ost til topping(kan slyfes)
★ Litt frossen spinat
★ Salt og pepper
★ Salat etter nske


 

Sett ovnen p 200grader. Del paprika p langs og hul ut, prv ha s mye av formen s du fr fylt den helt opp. Ha egg(og eventuelt eggehvite) i en bolle med nsket mengde salt og pepper og kjr det sammen til en luftig rre med stavmikser. Del opp skinke og ha ca 4 frossne spinater i en skl i mikroen s de blir tint(hell av overfldig vann). Ha skinke og tint spinat i eggeblandingen og rr rundt. Sett paprikaene i en ildfast form eller lag en av aliminiumsfolie s de str stdig. Hell over eggeblandingen, fyll de akkurat s mye at det ikke renner ut noe. Topp gjerne med litt revet ost og bak de i ovnen i ca 20-25min(stikk gjerne en kniv i for se om de er ferdig, om rren fortsatt er blt har du de i litt lenger). Lag salat av det du nsker og nyt! Superenekelt og supergodt! 

Ha en herlig sndag da dere! 

♥︎ Har du prvd fylt paprika fr? 

Flg meg gjerne p Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-STINE for flge meg og veien mot scenen! 

 

Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente p 22 som bor i Bergen. P denne bloggen vil jeg dele mitt liv med fitness og veien mot sceneform, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8r. Jeg studerer ved NiH til bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle komme i form! Er veldig glad i eksprimentere p kjkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits