stine elize gaassand

Work that ass!

  • Skrevet 27.04.2016 klokka 13:41
  • Kategori: Trening

Hei fine dere! ♥︎

 

N er jeg akkurat kommet hjem fra trening, og skal straks lage meg litt mer mat. Kylling og grnnsaker str p tapetet, og for kyllingelskeren meg, er ikke det feil! Idag sto det intervaller p planen, og jeg har et ganske s flott elsk/hat forhold til de. Fantastisk flelse nr jeg er ferdig, men et helvete underveis. Men, det betyr vel at det funker? Ukens frste intervaller er hvertfall kjrt, og de ga blodsmak i munn! 

Igr, s gikk plutselig alt i ett, med to besk p sats, matlaging og eksamenslesing var det plutselig kveld. Men grsdagens frste kt var virkelig en jeg kjente i rumpa! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fokus p teknikk og kontakt med muskelen gjennom hele velsen! 

 

P programmet igr sto det HipThrust, Dype kneby, strakmark, bulgarske utfall, legcurl, leg extentions og sittende og stende legg, s fikk kjrt beina godt, og 40min powerwalk med stigning senere p dagen var ikke akkurat det gyeste! Men jeg merker forandringer p kropp og i styrke, og da er det verdt det!  Men n lukter det kylling og mat her, og da rumler det i magen! 

♥︎ Hva er deres favoritt benvelse? 

 

Verdens beste Fitnessbrd!

  • Skrevet 25.04.2016 klokka 21:07
  • Kategori: Kosthold

Hei fine! ♥︎

 

N tenkte jeg at jeg skulle dele oppskriften p et brd fullt av proteiner og som er supergodt med dere! Det tar deg under en time og lage, og er virkelig smakfullt og godt! Lagde dette til familien igr, og det falt virkelig i smak. Brdet trenger ingen hevingstid, og du kan derfor lage dette til frokost samme dag. Smaker helt fantastisk nystekt med brunost p! fant denne oppskriften p instagram for en liten stund siden, men har byttet ut litt ingredienser, etter hva jeg hadde hjemme.



Du trenger: 

★ 40g mandelmel
★ 60g havregryn(lettkokte)
★ 2 godt modne bananer
★ 20g vaniljeprotein
★ 2eggehviter
★ 100g mager vaniljekesam
★ 2ts bakepulver
★ 20g mandler
★ 30g peanuttsmr
★ 1-2ts kanel

★  Mos alt sammen med stavmisker og stekes p 175grader i ca 45min






 

Fr vann i munn bare av tenke p dette, s jeg m f se om jeg klarer regne det inn i dietten min! S hper jeg dere vil prve det ut, det hadde hvertfall jeg gjort! 

♥︎ Hva er ditt favorittbrd? 

Flg meg gjerne p Instagram @Fit.Litz og snapchat @TJL-STINE for hyppige oppdateringer i min reise mot scenen! ♥︎
 

 

Happy monday!

  • Skrevet 25.04.2016 klokka 14:07
  • Kategori: Blogg

Hei fine dere! ♥︎ 

 

Mandagen er her, og ny uke ligger foran oss! Jeg har startet den p best mulig mte, med en killer overkroppskt! S kjenner det er tiltak bare skrive her, s har nok tatt meg godt ut. Merker veldig godt at jeg kjrer flere musklegrupper p treningene n, blir sliten p en helt annen mte enn jeg har blitt fr. Men godt er det, for da funker det hvertfall. Gleder meg til se litt nye resultater! Har jo slitt lenge med skuldrene mine, og idag var venstre skulder ekstra vond, s kjrte enda lettere vekter enn vanlig for ikke gjre vondt verre. Ser veldig mange som bruker alt for tunge vekter nr de trener skuldre, og det vil bare fre til vondter og skade. Skuldrene er veldig kompleks og br ikke trenes med alt for tunge vekter. Heller lettere vekter og flere reps. Viktig tenke over s man ikke kommer ut med skade, slik jeg har gjort. S jeg har lrt av mine feil, og passer ekstra godt p skuldrene. Ogs veldig viktig og varme de godt opp. Enten med dynamisk stretching eller veldig lette vekter eller strikk! 



N skal jeg sitte meg godt til rette og lese til eksamen. Nrmer seg skummelt mye n, s bare f hjernen igang her ogs! Hadde det bare vrt like gy som treningen! Senere idag s skal jeg dele verdens beste brd med dere, nemlig fitnessbrdet mitt! Det er s godt, mye proteiner og tar deg under 1time lage! S hper dere flger med p det! ♥︎

♥︎ Har du trent idag?

Flg meg gjerne p Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-STINE for flge reisen min til scenen ♥︎

 

#TeamJegLiker kull 3

  • Skrevet 24.04.2016 klokka 14:29
  • Kategori: Blogg

Hei alle fine dere! ♥︎

 

N er det en stund siden jeg var innom sist, og p den tiden har det jo skjedd en del. N er sesongen og oppkjringen igang for min del! Diettlivet er igang for fullt, og ting fles mer virkelig n som alt er rullet igang. Nytt treningsprogram og matplan er jo veldig spennende, s gleder meg til se hvordan dette gr. Mlet er jo bli sceneklar til hsten, s hper jeg er flink nok og kroppen svarer slik jeg vil. 



Jeg er da alts med i Anette-Marie sitt "teamjegliker". Her er vi 34 herlige jenter som jobber sammen mot n vre ml. Er fantastisk at vi er s mange sammen om det og kunne sttte oss litt p hverandre nr vi trenger det. For dette er absolutt ingen dans p roser, men hard jobbing! Gleder meg til kunne oppdatere dere mer p hvordan det gr, og dele bde oppturer og nedturer. Var p team-samling forrige helg i Oslo. Her mtte vi alle vi skal dele reisen med, faddere, coacher, og resten av teamet. 

N skal jeg faktisk sette meg ned med historieboken og prve og f unnagjort litt eksamenslesing, for det er enklere sagt enn gjort! Hper alle dere fr en fantastisk sndag! ♥︎ Flg gjerne reisen min p Instagram @Fit.Litz og Snapchat @TJL-STINE ♥︎

♥︎ Hva gjr dere denne sndagen? 

Tirsdagskten!

  • Skrevet 05.04.2016 klokka 13:36
  • Kategori: Trening

Hei fine dere! ♥︎

 




Idag er det tirsdag, noe som betyr 2kter og psykologtime! S startet dagen med en killer overkropps-kt fr jeg tok turen til psykologen. Der fikk hjernen trent seg godt ogs, s nr dagen er ferdig idag er hele kroppen min gjennomtrent. For ikveld s str det intervaller og litt mer overkropp p programmet. Intervallene har faktisk vokst p meg, og n s digger jeg de! Er sikkert bare for en periode, s hater jeg de igjen, men nyter det mens jeg kan! kten idag tidlig var super, men merker at jeg har endret p programmet. Blir sliten p en helt annen mte. kten idag s hvertfall slik ut: 

★ Starter kten med aktiver musklene jeg skal trene med lette velser i ca 10-15min! Viktig for f mest mulig ut av kten!
★ Pullups - 5 x max
★ Smale Nedtrekk 3 x 8
★ Brede Nedtrekk 3 x 8
★ Skulderpress(1) - 3 x 6
★ Uthevninger(1) - 3 x 6
★ Skrbenk m/hantel(2) 3 x 10
★ Hammercurls(2) - 3 x 10
★ Flies i Kabel - 3 x 8
★ Barbelcurl(3) - 3 x 8
★ Upright Row(3)  - 3 x 8
(de som har samme tall i parantes kjrer jeg ilag i supersett!)

Senere idag skal jeg gjennom; 

★ Ab roller - 3 x max
★ Crunch i Kabel - 3 x 15
★ Benhev - 3 x max
★ Bten - 3 x 20
★ Gerilja intervaller 8 x 20/10 x 2



Dette er en herlig tirsdag i mine yne hvertfall! Treningen gir meg s mye glede og overskudd at dette nesten er en drmmedag! N s str valget mellom ta seg en liten powernap eller pne Historie boken. Er faktisk et litt vanskelig valg idag, for burde lest litt, men kjenner jeg trenger en lur ogs. Kanskje jeg fr til begge deler! 

♥︎ Har dere trent idag? 

Flg meg gjerne p Instagram @ Fit.Litz for flere treningsbilder og hverdagen min! 

Effektiv sndag!

  • Skrevet 03.04.2016 klokka 15:03
  • Kategori: Blogg

Hei flotte! ♥︎

 

Denne sndagen har jeg faktisk ftt gjort mer enn forventet! Planen var egentlig ligge p sofaen typ i hele dag, meeeen, med et rom som minnet mer om et bomber horehus, s mtte jeg faktisk gjre noe. S n har eg ftt litt mer orden og 4bossposer med klr er borte fra rommet. Superdeilig f det bort. Er nok mer som skal i spla/gis bort, men det fr jeg ta neste gang. S n ser rommet mitt bedre ut, men jeg har fortsatt litt jobb gjre her.  Mye skrot og gamle ting som burde kastet, men man klarer liksom aldri elt kvitte seg med alt. Det kan jo vre jeg fr bruk for det? Eller er jo et minne? Nei, jeg skal ha alt ut. Det lager bare mer stv og mer rot uansett. Og siden jeg ikke har savnet det, s har jeg mest sannsynlig ikke trengt det heller. 



Men n s har jeg en liten pause! Ligger i sengen og nyter noen speltlomper og litt kesam, verdens beste lunch i mine yne! Og alt for mye peantter. Jeg er farlig glad i det, og idag er siste dagen p lenge jeg spiser det. M f bort den uvanen fr konkurranse dietten starter! Hvis ikke kan det bli vanskelig g ned i fettprosent. Men nyter de idag! 

♥︎ Hva gjr dere denne sndagen? 

 

En god lrdag!

  • Skrevet 02.04.2016 klokka 16:27
  • Kategori: Blogg

Hei fine dere! ♥︎

 

N hper jeg dere alle har en fin lrdag, for det har jeg. Lrdagen min har gtt til trening og avslapping. Hadde en god kt p overkroppen, etterfulgt av noen gode minutter i solariumet, fr jeg kom hjem og la meg p sofaen. Jeg fikk kjrt gjennom siste del av det nye programmet mitt idag og er superhappy! Jeg har gtt tilbake til 2-splitt n, for mest mulig muskelvolum. Imorgen kommer et innlegg om mitt forrige program og hvordan det gikk. Idag sto overkropp p planen, og muskelgruppene jeg kjrte gjennom var: 


 

★ Rygg
★ Bryst
★ Skuldre
★ Tricep
★ Mage


Gy med pump og litt flexing! 

Fikk kjrt alle gruppene godt, og fikk en god pump. Og pump, det liker vi! S n ligger jeg p sofaen med god samvittighet og tror jeg skal ta med en liten lur. Imorgen er det hviledag, og det tror jeg kroppen har godt av. Jeg kom jo hjem etter en ukes ferie p onsdag, og startet det nye programmet da. S har kjrt igjennom alle fire ktene, og det merkes p kroppen. Gangsperren har lurt seg p men det er ikke annet forvente av nytt program. Gangsperr er bare et tegn p at musklene er kjrt godt og hardt, og gjerne med noe nytt som kroppen ikke er s vandt til. Ikke at du ndvendigvis er drlig trent. Jeg fr alltid gangsperr nr jeg kjrer nye program, men det er fordi kroppen gjr noe den ikke er vandt til. Enkelt og greit! 

♥︎ Hvordan har deres lrdag vrt?
 

S hper jeg alle har en superlrdag og fr en super helg og koser seg! Det er viktig og kose seg! ♥︎

 

Flg meg gjerne p Instagram @ Fit.Litz for treningsbilder og inspirasjon! 

Jeg er tilbake!

  • Skrevet 01.04.2016 klokka 08:37
  • Kategori: Blogg

Hei flotte dere som fortsatt titter innom! ♥︎

 

Jeg har hatt en meg en liten ferie fra bloggen, og macen generelt. Vrt veldig lite p den de to siste ukene faktisk. Men jeg fikk det nye kameraet mitt for en liten uke siden, og da kom motivasjonen tilbake. S fremover blir det mer bilder, mer tips og bilder fra trening og mer bilder generelt. Treningen gr supert for tiden. Fr s mye overskudd og glede av det, noe som er veldig uvant for en som har levd uten det i alt for mange r. Er veldig motiverende se tilbake, og se hvor langt jeg har kommet! 

Og, noe av det gyeste for tiden, er nedtelling til jeg begynner for fullt med oppkjringen til konkurranse. N er det bare 2sm uker til nytt treningsprogram og diett. Og det er gy det! Blir gy se hvor mye jeg klarer forme kroppen, og hvordan dette gr. Dette er jo noe jeg har tenkt drive med, og blir utrolig spennende og se hvordan det gr! 



Uten om det er det ikke s mye nytt fortelle! Eksamen nrmer seg, og jeg ligger litt langt bak i forhold til lesing. S blir nok mye tid som gr til det fremover ogs. Syns alltid at eksamen kommer like fort hver gang, selv om jeg vet om det. Om det er noe dere vil jeg skal skrive mer om, dele, tips osv, s gi meg gjerne en tilbakemld! Er mye gyere skrive det folk virkelig vil lese! 

 

♥︎ Hvordan har deres pske vrt? 
♥︎ Hva vil du lese mer av her fremover? 

 

Flg meg gjerne p Instagram @ Fit.Litz - der deler jeg hyppig trening, mat og inspirasjon! 

 

Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente p 22 som bor i Bergen. P denne bloggen vil jeg dele mitt liv med fitness og veien mot sceneform, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8r. Jeg studerer ved NiH til bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle komme i form! Er veldig glad i eksprimentere p kjkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits