stine elize gaassand

bygge p underskudd?

  • Skrevet 04.12.2016 klokka 19:38
  • Kategori: Trening

Hei fine! 

 

Idag tenkte jeg ta opp noe jeg faktisk lar meg irritere litt av. Og m unnskylde meg p forskudd n om jeg trkker p noen n, men det jeg skal skrive er fakta og ikke noe annet enn det. For jeg har hrt ange si at de skal bygge muskler og bli strek, s gr de p diett for redusere fett%. Og dette er to ting som ikke henger s godt sammen. For om du skal bygge muskler s br kroppen din ligge i et lite kalorioverskudd slik at den har noe bygge nye muskelceller av! Det er egentlig ganske enkelt. Si at du skal bygge et stort legohus. Men du tar bort 1/10 av legoklossene. Fr du da det huset du vil ha? Nei, du gjr ikke det. Men legger du derimot til 10% ekstra klosser s fr du et strre hus. Ganske enkelt eller hva? 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men nr det er sagt, s er det ikke umulig bygge p kaloriunderskudd. Er du utrent s vil du klare bygge nesten uansett. Og selv om du er godt trent s vil du klare bygge litt p underskudd, men det vil ta mye lenger tid og krefter enn om du hadde ligget p overskudd med maten. S det handler om tygge for bygge folkens. Og nei, om du trener bra og ligger i et lite kalorioverskudd s vil du ikke legge p deg masse fett. Om du er flink og bare ligger rett over dagsbehov vil det bli muskler av det. Men det er ikke derfor sagt at man burde spise det man har lyst p. Men heller ikke nekte seg kos hele tiden. Jobber du hele tiden imot kroppen din s vil den ogs jobbe imot deg. S spis sunt, variert, men kos deg innimellom ogs. Kroppen responderer bra p kos, sfremt at det ikke blir for mye av det. Og vet du, om du spiser en sjokolade en dag du ikke hadde planlagt det s gjr faktisk ikke det noe! Kroppen din har kanskje bare godt av det. For det handler ikke om hva man spiser en dag, men man m se p hele bildet. Og den sjokoladen kan kanskje gi deg den ekstra energien du trenger p trening den dagen, og mer energi p trening betyr strre utbytte, strre utbytte betyr jo strre sjans for muskelvekst! S vr grei med bde deg selv og kroppen din! nsker du ke muskelmassen din s m du ogs gjerne ke matmengden! 



S det var dagens fra meg. N er det som sagt mulig bygge p underskudd, men det er ikke det heldigste og vil ta mye lenger tid enn det hadde gjort om du spiste litt mer. Og ta ogs drit i den fett% av og til. Den eier ikke deg! Og en kropp med mer muskler vil se strammere ut enn en lav fett% med mindre muskler. Og til slutt s vil jeg bare si at det er sinnsykt mye gyere legge mer vakter p stangen enn ikke orke siste rep fordi du ikke har nok energi! 

♥︎ Er ditt ml bygge muskler eller ned i fett%?
♥︎ Spiser du i henhold til mlene dine? 

HUSK FLG MEG

Snapcat @TJL-Stine
Instagram @Fit.Litz
Facebook her

Camilla Osaland

05.12.2016 kl. 23:07
Trodde alltid veien til en "fit" kropp var spise minst mulig og trene mest mulig fr, men har jo lrt n at man m spise for bygge muskler, som er mlet mitt, s det har jeg blitt veldig mye bedre p den siste tiden!
Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente p 22 som bor i Bergen. P denne bloggen vil jeg dele mitt liv med fitness og veien mot sceneform, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8r. Jeg studerer ved NiH til bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle komme i form! Er veldig glad i eksprimentere p kjkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits