stine elize gaassand

Tren dine svake sider

  • Skrevet 08.11.2016 klokka 20:15
  • Kategori: Trening

Hei fine! 

 

Idag tenkte jeg å skrive om noe jeg egentlig er veldig dårlig på. Å trene mine svake sider. Å det er det vel flere enn meg som er dårlig til? Jeg syns nemlig det er supergøy å trene der jeg er sterk og øvelsene jeg er sterk i. Men det er egentlig viktigere å trene der jeg er svak. Om det er like gøy? NEI! Men har det noe for seg? JA! Det første man må gjøre er jo finne ut hva man er sterk i og hva man er svak i, og det er ganske lett egentlig. De øvelsene du syns det er gøy å trene syns du gjerne er gøy fordi du er sterk i dem. Motsatt med de du er svak i, de er som regel helt grusomt å trene, nettopp fordi man er svak. Jeg tar meg ofte i å se på øvelsen og grue meg, fordi jeg rett og slett er drita dårlig i den. Men det er akkurat derfor jeg bør trene den også. For de musklene er ofte støttemusklatur til de du er god på, så ved å trene de, så blir du jo enda bedre i de du allerede er god på.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg mener ikke at du bare skal trene de øvelsene du er dårlig på, da mister man jo treningsgleden. Men kjør gjennom en øvelse hver økt gjerne? Og det som er "gøy" med å trene det du er dårlig på er at du faktisk blir mye sterkere veldig fort. Og progresjon, det gir motivasjon. For min del er det push-ups. Jeg hater pushups og er ræva i de. Jeg burde ikke vært det, for jeg er sterk i både dips, benkpress og pushups i ringer. Og vanlige pushups på bakken er jo samme muskel, men en mye lettere variant enn de overnevnte øvelsene. Likevel er jeg helt horribelt dårlig i det. Pushups og dips trener de samme muskelgruppene, og dips skal være mye tyngre i og med at du løfter over 65% av kroppsvekten din, mens med pushups er du nede på 40-45%. Likevell klarer jeg flere dips enn pushups. Det gir virkelig ikke mening. Jeg kjenner heller ikke en muskulær utmattelse i musklene under pushups, jeg bare får det ikke til. Det stopper helt opp. Og derfor hater jeg å trene det. Virkelig HATER! Men, jeg blir ikke bedre i pushups av å ikke trene det. For man blir god på det man trener på, det er fakta. Og uansett hvor mye jeg har trent opp de musklene med andre øvelser, så blir jeg ikke bedre i pushups. Eneste jeg må gjøre for å bli bedre er å trene på det. Så svaret er lett, det er bare vanskelig å gjøre det. Så jeg har satt meg et mål. Jeg skal trene pushups 3 ganger i uken til jeg liker det! Enkelt og greit... 

♥︎ Vet du hva dine svake muskler er? 
♥︎ Er du flink å trene dem? 

Følg meg gjerne på andre kanaler 
Snapchat @TJL-Stine
Instagram @Fit.Litz
Facebook her 

Victoria Larsen

08.11.2016 kl. 20:47
Flink!

Stine Elize

11.11.2016 kl. 11:08
Victoria Larsen: Tusen takk!
Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente på 22 som bor i Bergen. På denne bloggen vil jeg dele min vei til Bikinifitness, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8år. Jeg studerer ved NiH til å bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle å komme i form! Er veldig glad i å eksprimentere på kjøkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits