stine elize gaassand

Mitt treningsprogram!

  • Skrevet 29.11.2016 klokka 07:00
  • Kategori: Trening

God Morgen!

 

Jeg har jo mast så lenge om at jeg elsker det nye programmet mitt og det er så gøy. Og ja, jeg digger det. Det er øvelser jeg ikke har vært så mye borti før, et oppsett jeg ikke har jobbet mye med og mye mestringsøvelser. Men det er også tungt. Og fytti så tungt det er. Jeg har som regel kun 5-6 øvelser hver dag, men etter de er kjørt så har jeg ikke mye igjen å gi til noe mer, så ja - det svir! Jeg har en 3splitt, med 6 forskjellige program. Jeg kjører push, pull og leg og har 2 forskjellige økter av alt jeg skal gjennom i uken. Lagt opp sånn her: 

★ Push 1
★ Pull 1
★ Leg 1
★ Push 2
★ Pull 2
★ Leg 2




Og det jeg satt som mål før jeg fikk programmet var å klare muscle-up, bli sterk i sumo mark, mestre frontbøy og genrelt bli sterk. Så jeg kjører mye tunge sett med få repetisjoner, kombinert med pumpeøvelser for best muskelvekst. Så har jeg en progresjonsplan å jobbe etter, så øktene blir ikke lik ,men jeg løfter forskjellig frekvens nesten hver gang. Så det er mye variasjon. Og nå har jeg kjørt det i et par uker og er så fornøyd. Jeg merker fremgang allerede, ilag med god mat selvsagt! Eksempel på øvelser jeg kjører mye er pushups i ringer, dips, pullups og chins både i stang og ringer, pushpress, frontbøy og sumomarkløft. Har hovedfokus på bryst, rygg, skuldre og rumpe. Dette er muskelgrupper jeg virkelig vil forbedre og bli sterk i. Skuldrene vil jeg ha store og fine, og selvsagt en stram, rund og god rumpe! Så gleder meg til å se fremgangen fremover og kjenne meg sterkere. Målet er jo å mestre muscle up bra, og det er en av de råeste øvelsene jeg vet om. Om du ikke vet hva det er, så er det en pullup og istdenfor å slippe seg ned når du er på toppen, så skal du opp i en dips. Om ikke det er rått, så vet ikke jeg! Så får vi se hvor lang tid det tar. Jeg håper den sitter innen sommeren, men er forberedt på at det kan ta litt lenger tid! Må ha en rå styrke, kroppskontroll og koordinasjon for å mestre det, og det siste kan ikke jeg skryte på meg at jeg har. Sier du jeg skal løfte høyre hånd kan jeg lett løfte venstre for, ja dere skjønner! De koordinative evnene mine er ikke helt på stell, så det skal jobbes med! Så dette er oppsattet jeg trener etter nå, og jeg digger øktene mine. De er av få øvelser, men da får jeg virkelig kvalitet på hver økt. Istedenfor å tenke på de 15 neste øvelsene jeg skal gjennom. 

 

♥︎ Hvordan er din trening lagt opp?
♥︎ Har du en favoritt økt? 

Husk å følge meg

Snapchat @ TJL-Stine
Instagram @Fit.Litz 
Facebook her 

Victoria Larsen

29.11.2016 kl. 09:01
FLINK! Håper du får en fin Tirsdag :-)

Stine Elize

01.12.2016 kl. 21:56
Victoria Larsen: Tusen takk! :)
Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente på 22 som bor i Bergen. På denne bloggen vil jeg dele mitt liv med fitness og veien mot sceneform, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8år. Jeg studerer ved NiH til å bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle å komme i form! Er veldig glad i å eksprimentere på kjøkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits