stine elize gaassand

Diett er lett!

  • Skrevet 03.03.2016 klokka 15:31
  • Kategori: Blogg

Hei fine! ♥︎

 

Angående overskriften, så nei, det er ikke alltid like lett. Men, det blir vanskeligere om man sier det er vanskelig. Nå er jo jeg på en ganske så flexibel diett, konkuranse dietten starter jeg ikke på før om en måned, så jeg kan skeie litt ut på den jeg har nå. Men jeg prøver å la være. Siden jeg også har gått litt ned i kalorier, så har jeg en høydag, hvor jeg kan spise litt mer. Men, diett er ofte så lett eller vanskelig man gjør det til selv. Ja, makroer skal følges, men kunnskap og varasjon er nøkkelen. Lese seg opp, hva kan jeg lege til, hva kan jeg bytte ut. Jeg elsker å gjøre maten min fin og god, og får også en del skryt over dette. Jeg vil at maten skal se og smake digg! Krydder og litt krativitet, så er vi langt på vei. Ja, jeg kan spise taco på diett, men jeg bytter ut lefser med speltlompe, bruker svært lite ost, og da den lettere varianten. Bruker karbonaddeig og mager kesam. Så enkelt, og så godt. Men alt handler om hode. Hvor motivasjonen ligger og hvor mye disiplin man har. 



 

Jeg har ikke lenger et behov for sukker og søtsaker. Joda, det er godt, men jeg craver det ikke på samme måte som før. Joda, av g til frister det veldig, men det går over. Jeg flytter fokuset over på noe annet, og vipps så forsavnt suget. Det varer som regel ikke lenger enn i 20minutter, og gir det seg ike innen da så unner jeg meg noe sunt og godt. En skje med cottage cheese med kaneldryss hjelper ofte, litt nøtter eller en liten proteinkule. Eller så om jeg har vært flink, så er det sukkerfri gele i kjøelskapet, og vipps, søtsuget er borte. Men jeg må være innstillt på det. Det krever motivasjon og dedikasjon. Stå på vilje, og guts. For ja, noen dager er tunge. Men det er verdt det! 

Alt dette er sunn og næringsgrik mat, ja til og med diettvennlig! Så kunnskap er nøkkelen til variasjon. Og når man varierer så blir det både lettere og bedre! 

 

NB! Når jeg kriver diett, så er dette min diett, for å bygge muskler og oppladning til konkuransse. Jeg spiser nok likevell mer enn mange, og er ikke i kraftig kaloriunderskudd. Dette er en treningsdiett med mye, men riktig mat! 






 

Oslofru

03.03.2016 kl. 15:42
Ser väldigt gott ut :)

Stine Elize

06.03.2016 kl. 18:40
Oslofru: tusen takk! :D

lisarorvik

03.03.2016 kl. 15:52
Dette så utrolig godt ut :)

Stine Elize

06.03.2016 kl. 18:40
lisarorvik: tusen takk! :D

chrissieste

03.03.2016 kl. 15:58
Nam! Tips til hvordan cravingen stopper? haha

Stine Elize

06.03.2016 kl. 18:41
chrissieste: mine beste tips er å spise ofte og regelmessig! Jeg spiser selv på klokke, hver 3-4 time. Om man venter for lenge, så synker blodsukkeret og da blir det ofte søtsug. Og viktig å få i seg nok proteiner og sunt fett :D et lite ekstra tips er å få i seg kanel, dette stabiliserer blodsukkeret! :)

Henriette Celin

03.03.2016 kl. 16:30
Med rett innstilling blir alt mye lettere. I tillegg til at variasjon hjelper på. Syntes du er flink jeg! og må si dette så utrolig fristende og godt ut ;3

Stine Elize

06.03.2016 kl. 18:41
Henriette Celin: Helt korrekt! Tusen takk! <3

cheerchrissy.blogg.no

03.03.2016 kl. 19:51
Nam! Ser veldig godt ut!

Stine Elize

06.03.2016 kl. 18:42
cheerchrissy.blogg.no: Tusen takk! :)

Hannehm

03.03.2016 kl. 20:20
naaaaaaaaaam <3

Stine Elize

06.03.2016 kl. 18:42
Hannehm: <3

chrissieste

07.03.2016 kl. 16:13
Takk for tips :D
Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente på 22 som bor i Bergen. På denne bloggen vil jeg dele mitt liv med fitness og veien mot sceneform, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8år. Jeg studerer ved NiH til å bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle å komme i form! Er veldig glad i å eksprimentere på kjøkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits