stine elize gaassand

Kardiotypen som brenner mest!

  • Skrevet 07.01.2016 klokka 19:09
  • Kategori: Trening

God kveld! ♥︎

 

Som lovet tidligere så skulle jeg fortelle dere hvilken kardio type som forbrenner mest. Jeg sliter med både knær og ankler og da er denne typen for kardio ypperlig for meg. Den skåner bena, samtidig som den aktiverer muskler i hele kroppen. Hva snakker jeg om? jo, ROING! Å ro er den typen av kardio som brenner mest kalorier. Å ro i 2000m gir samme effekt som å løpe 3000m hekkeløp, som er den hardeste formen løping i friidrett. Roing er genialt for du trener kondisjon samtidig som du trener styrke, siden så mange muskler blir aktivert. Når det kommer til å forbrenne er intervaller gull. Det tar ikke lang tid og du vil få både bedre kondisjon og høyere fettforbrenning. For å få optimalt ut av økten er det best å kjøre en hard styrkeøkt for å å ta intervallene på slutten, og ikke først som mange gjør. 

Men tilbake til Ro-maskinen. Denne er så og si alltid ledig på treningssentre, fordi folk tror det å løpe gir best effekt. Om du liker å løpe best, så skal du selvsagt fortsette med dette, men ønsker du å utfordre deg selv og prøve ut en ny form for kardio så anbefaler jeg deg å ro. Jeg bruker selv ro-maskinen både til oppvarming og til å kjøre intervaller på. Jeg kjører som regel gerilja, der jeg kjører 20sek så fort jeg kan og 10sek hvile. Gjenta dette 8 ganger. Ro ned med rolig roing og kjør gjennom en gang til. Dette tar kun 4min per gang og er supereffektivt og blytungt. Anbefaler dere å prøve dette ut! 

Siden vi først er inne på forbrenning, så må jeg igjen slå et slag for tung styrketrening. Jo mer muskelmasse du har, jo høyere hvileforbrenning. Så du kan løpe deg ihjel på tredemøllen og forbrenne ca 500kalorier på en time, eller trene en time hard styrke, forbrenne mer og øke selve forbrenningen. Heia muskler! 


meg og denne maskinen er blitt ganske så gode venner nå! 

Hva type kardio foretrekker du? ♥︎

May-Linn

07.01.2016 kl. 20:31
Du må ikke tipse folk om den! Da kommer den aldri til å være ledig lengre😂 Jeg elsker roing! Det er drit god trening. Hvor langt pleier du å ro?

Stine Elize

07.01.2016 kl. 20:38
May-Linn: haha, du sier noe der! pleier å ro ca 2000m til oppvarmimng, og når jeg kjører intervaller kjører jeg så fort jeg kan 30sek ti sek hvile x8 to-tre ganger, så ser ikke så mye på hvor langt da, mer på puls og fart <3
Om jeg absolutt måååå trene kardio synes jeg det er greit med gerilja. Det er jævlig men det er fort over, hehe!

Kristin Antiveros

07.01.2016 kl. 22:15
Har lenge tenkt på å teste roing, men har enda ikke kommet så langt ;-) Trener til vanlig svært lite cardio, elsker styrketrening! Men skal være med på winter run snart så nå må jeg stormtrene for å komme igjennom mila på ei grei tid ;-) Blir spennende!
Roing er knallbra! Supert for ryggen også <3

Kacharin

08.01.2016 kl. 01:06
Jeg beundrer dere som trener. Hverdagen min går kun i det å være nybakt mamma, og jeg klarer ikke å skvise tid til å trene engang :(

Forsett med den gode arbeidet! :)

May-Linn

12.01.2016 kl. 10:35
Da skal jeg prøve din måte neste gang! :D

Stine Elize

12.01.2016 kl. 15:40
May-Linn: Gjør det! :D

Cecilie

14.01.2016 kl. 00:16
Det visste jeg faktisk ikke, takk for infoen! Blir mye roing fremover ;)

Jeg liker veldig godt elipse, mølla eller trapper :)
Stine Elize

Mitt navn er Stine Elize og er en jente på 22 som bor i Bergen. På denne bloggen vil jeg dele mitt liv med fitness og veien mot sceneform, med en fortid med avlorlige spisefortyrrelser og depresjoner i 8år. Jeg studerer ved NiH til å bli Personlig Trener og elsker trening og aktivitet! Jeg vil inspirere og motivere, og vise at det er mulig for alle å komme i form! Er veldig glad i å eksprimentere på kjøkkenet, og er veldig glad i sunn mat!


KONTAKT
litzblogg@outlook.com

Search

Bloggdesign

hits